woensdag 26 november 2014

Mosterdgeel

Geel in een quilt schijnt een gevaarlijke kleur te zijn. Toch lees ik op verschillende blogs dat deze kleur nu juist wel gebruikt moeten worden in bijvoorbeeld de quilt van Susan Smith

Kleine accenten mosterdgeel zitten ook verstopt in de 16000-quilt.


Ik heb nog even getwijfeld of ik hem er wel in zou laten zitten. Het was zo'n vreemde eend in de bijt. 
Mocht je ook twijfelen bij een 'vreemde 'kleur: gewoon doen. In het grote geheel is het net dat kleurtje dat de boel ophaalt.

Ik hex nog even verder. De donkere stapeltjes voorgeplakte hexagonnen beginnen langzaam te slinken en dat betekent dat de grote lap weer tevoorschijn kan komen.




10 opmerkingen:

  1. Wat een doorzettingsvermogen jij met je hexjes! Wordt prachtig!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hierin staan ze in ieder geval mooi!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben we toch allemaal tegen geel? Ik heb er ook niks mee. Al vind ik soms gele bloemen in de tuin wel mooi maar spullen in huis? Niks.
    In je quilt past het heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je quilt wordt juist spannend met veemde kleurtjes erin. succes met de hexen.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik aarzel ook altijd bij zo'n kleur, maar het maakt het toch wel mooier. Succes met al je hexjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geel kan voor een hele leuke verrassing zorgen en net dat ene spannende geven wat een quilt soms nodig heeft. Blijf je doorzettingsvermogen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp de weerstand voor de kleur niet hoor, vind het een mooie kleur met een antieke uitstraling!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben juist dol op geel. En hou je niet zo van ...ik heb eens gehoord dat je altijd ook een "vieze" kleur in je quilt kan doen. Ik zelf zeg altijd het is net een bloementuin, alles kan bij elkaar, het wordt er gewoon spannender en interessanter van. Ik vind het in elk geval een leuk blokje zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt geel en geel. Tegen dit geel kan toch geen mens bezwaar hebben?
    Ik wil ooit nog eens een gele hunter star maken, en dan een hele quilt. Noem het geel cheddar en iedereen vindt het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.