zaterdag 22 maart 2014

Sil de strandjutter-A6

Uncle Homer. Hoe ga ik dit blokje nu vertalen? De betekenis en herkomst van de Griekse naam Homerus is onzeker. Ik ga voor de suggestie verzamelaar. Homerus is een verzameling gedichten en een quilt is een verzameling lapjes. Maar oom verzamelaar klinkt wel heel duf. Hier ga ik even over nadenken....


Een gemakkelijk blokje deze week: A6
(Zo houd ik het wel vol elke week) Op de foto lijkt het witte stof wel verbandgaas. Zo crisis maak ik de quilt nu ook weer niet, maar ik heb er wel voor gekozen om gewone lakenstof te gebruiken voor de witte vlakken. Mijn Sjaan wordt wel in crisistijd gemaakt nietwaar?
Oh en nu weetik ook de naam voor de verzamelende oom: Sil de strandjutter.

18 opmerkingen:

  1. Mooi blokje heb er weer bij! Leuke naam heeft hij gekregen lol fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tussendoor een simpel blokje is ook wel fijn. Moeten niet iedere dag ons hoofd te breken over al die mooie dingen die we maken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blok en wat een leuke stof net als de naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is er af en toe een simpel blokje te maken om onze geestelijke gezondheid te bewaren......sommige zijn echt een uitdaging. Mooie crisisstofjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke stofjes die je hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben blij dat er ook simpele blokjes bij zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel succes. De naam brengt mij weer terug in de tijd wat heb ik van die serie genoten!
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful block and nice fabrics.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De naam is leuk gevonden. Ik geniet ervan dat je de namen consequent in het Nederlands vertaald. Ik geef mijn quilts ook altijd Nederlandse namen. Er is al zoveel Engels onze taal ingeslopen.....Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik loop zo achter met blogjes, dat ik wel lees, maar even zo een fijn weekeinden toe wil wensen
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi de naam, engelse benamingen zijn best wel moeilijk voor mij, om dat ik nooit deze taal geleerd heb.
    Zo maakte ik de FW naar de plaatjes, de tekst van het boek kan ik dus niks mee
    Fijne Zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nou meid toch, alweer een blokje affo??!!
    Gaat goed daar en maandag in de file maak je er vast wel drie......:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi blokje en een erg leuke kleur. op naar de volgende! groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor de witte stukjes in een blokje gebruik ik ook witte laken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fleurig blokje is dat, en dat kleine popje is dan natuurlijk Sil :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. de naam past als vertaling! leuk blokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je bent ook al bezig met Sjaan?
    dat is leuk, ik had het nog even niet meegekregen. Ik wil ook al een paar jaar beginnen, wacht nu even de workshop van Juud af maar ga dan ook los
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Laat Sil maar jutten, dan komen er veel mooie nieuwe blokjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.