woensdag 7 december 2016

Al heel lang

Voor mijn gevoel al jaren geleden en misschien is dat het ook al wel bijna zo, heb ik voor een zomervakantie blokjes voorgeknipt in een doosje liggen. Gele sterren voor de Sjaan-quilt.

Vandaag maar het laatsje blokje in elkaar gezet. Niet met de hand, maar met de machine. En dat is toch wel even andere koek, want met de machine heb je op een andere manier snijverlies. Volgens mij wel iets meer, en van dit lapje heb ik net wel of net niet genoeg stof.


Er zit voor een klein stukje niets anders op dan van kleine friemeltjes een grote friemel te maken. Dat is nog eens patchwork van de bovenste plank!


Het lijkt nu net te gaan lukken. In de 'echte' Jane-quilt zijn ook niet alle blokjes even groot, dus dat is van later zorg. Het weesblokje mag naar de familiestapel.


Als ik zo op de foto kijk, moet ik zelf ook even zoeken. Maar dat is juist leuk voor later als het blokje verdwijnt in de grote lap. Zo heeft elk blokje zijn eigen verhaaltje.

5 opmerkingen:

  1. Knap gedaan hoor, ik moest echt heel goed kijken voordat ik het zag.
    Fijne dag.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk is dat om zo toch iets voor elkaar te krijgen. Leuk dat je ook weer met de DJ bezig bent. Ook ik maak af en toe een blokje. Dit blokje heb ik ook klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze blijven leuk de blokjes van de jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe ik ook regelmatig als ik alleen nog kleine stukjes stof heb.
    Dat zie je inderdaad in oude quilts vaak. Toen hadden de mensen geen geld voor nieuwe stof, maar ook nu is het een uitdaging. Mooi blokje geworden.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi blokje en je hebt het mooi opgelost! Bijna niet te zien

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.