zaterdag 31 januari 2015

Zwaar en klaar

Zucht...(van een beetje weemoed en zelfmeelij). Het doosje met hexjes voor me op tafel... Mijn middelvinger ietwat protesterend... Zou het dan nu gaan lukken?


Naast me op de grond een beetje verfrommeld ligt de grote lap. De rozet met extra randje zit eraan. Die ligt al zeker een jaar onderin het doosje te wachten. Dat is een grote sprong, want zo komen er meteen 127 hexjes aan de lap en dan zijn het er toch echt ruim 14.000.


Nu doorzetten, Sas. Zoveel zijn het er niet meer. Rijtje voor rijtje worden de laatste inhammetjes gevuld met donkere hexagonnetjes. Nog 7, een rijtje van 4, dan 5, een lange van 13 en na 8 is links vol. Pfff, even opschrijven, anders vergeet ik straks de eindstand. 14.452....veel hè? Op naar rechts, de tijd lijkt stil te staan of vliegt voorbij. Ik weet het niet en het boeit me ook even niet. Ik ben helemaal in mijn lap. 
En dan het laatste hexje..


Van FQ nog op de valreep in de winkel gekocht, omdat er anders teveel dezelfde kleuren op één stukje zouden zitten. Ik zit zeker 10 minuten met dit hexje in mijn hand, alsof het een donzig kuikentje is. Maar dan ...dan is mijn grote lap toch echt klaar!

De top is af. 
In januari 2012 begonnen, nadat ik mezelf voor mijn verjaardag het boek van An Moonen kado had gedaan (Geschiedenis van de Nederlands quilt). Ik werd verliefd op een foto en na een discussie over de oppervlakte van een 1/2 inch hexagon en hoeveel er dan wel niet in zouden zitten, ben ik begonnen.
De lap en mijn doosje hebben heel wat plekken gezien. Mee op vakantie, over de Duitse, Engelse, Franse grens. Mee in de auto, mee naar de kerk. Op reis door heel Nederland en naar mijn werk. Mee in de wachtkamer en de kantine van de manege en de balletschool. 
En elke keer hield ik bij hoeveel er aan de grote lap kwam. De eindstand is uiteindelijk 14.507 geworden.
Ik ben nog steeds verliefd. 

46 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prestatie. Hij is prachtig geworden en ik snap dat je er verliefd op bent
    Groetjes en fijn weekend
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GEWELDIG wat is die quilt mooi ja en zwaar ,dat herken ik want ik maakte een rode hexagonnen quilt uit het eerste boek van An Moonen .Ga je hem quilten met of zonder vulling of quilt je hem niet en blijft het een top.Dat zijn de vragen die ik mezelf stel,hoe denk jij daarover.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. G E F E L I C I T E E R D ! ! ! !
    Wat een prestatie om al die hexjes aan elkaar te maken tot deze prachtige top!
    Mijn complimenten hoor, je hebt engelengeduld!
    Nu even afkicken en alleen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig !!!!!!!!
    En dit op 2jaar tijd.Super gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden, wat een doorzettingsvermogen en wat geeft dit een goed gevoel !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd. Petje af voor je doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zou de tel haast kwijt raken. Prachtig geworden. En nu?
    Fijn weekend, succes met afkicken. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Congratulation.
    The top looks fantastic.

    Greetings, Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is hij mooi geworden. En wat een geduld en doorzettingsvermogen. Van harte gefeliciteerd!! met het afmaken en met het resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je zou er haast de lag voor uithangen! Wat knap, wat mooi, wat een doorzettingsvermogen... Goed gedaan, nu even een feestje?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een TOPprestatie!!! Petje af voor je doorzettingsvermogen. Een fantastisch eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoera!!!! Ik snap heel goed dat je bij het laatste hexje even gewacht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch!!! Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ongelooflijk, wat knap!!!!!
    Je mag echt trots zijn op jezelf.
    En nu?
    Ik ben heel benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een immense prestatie! Ik kan best geloven dat je over dat laatste hexje lang hebt gedaan. Geniet vooral van het eindresultaat.

    Liefs,
    Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig wat is die mooi geworden. En wat een werk. Geniet ervan groetjes Hettie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook ik vind het een prestatie, gefeliciteerd, prachtig werkstuk..
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een triomfantelijke foto bovenaan je blog! Klaar! Meid wat een prestatie, petje af voor deze schoonheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg mooi! En wat een doorzettingsvermogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dit is om helemaal verliefd op te worden/te zijn/te blijven! petje af voor je prestatie! een prachtige top!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoed af voor zoveel doorzettingsvermogen.
    Daar kun je trots op zijn.
    het zal altijd een quilt blijven met heel veel herinneringen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is de quilt prachtig geworden. En wat een ongelofelijk aantal hexjes! Nogmaals, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een topprestatie! Kan me je weemoed indenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd!!!!! Wat een megaklus maar je hebt hem geklaard! Ik vind hem zo mooi... je hebt een hele mooie kleurencombinatie gekozen, het blauwe en roze komt extra mooi tot hun recht zo. En ik kan me voorstellen dat je nog steeds verliefd bent, zou het ook zijn. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastisch! Wat superknap van je. Hij is prachtig. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een volhouder ben jij. Ruim 14.000 hexjes. Je zou er tureluurs van worden. Maar het resultaat is supermooi. Echt iets om trots op te mogen zijn.
    Heb je nog iets bijzonders met het laatste hexje gedaan? Bv. de datum er op gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat is hij mooi geworden. Super gedaan. Petje af voor zoveel doorzettingsvermogen. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik snap heel goed dat je verliefd bent......ik vind het een topprestatie! Veel plezier met het houden van deze prachtige quilt! Groetjes, Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je mag echt super super trots op jezelf zijn.En meid wat een doorzettingsvermogen heb je.
    Helemaal toppie..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ooooh, ik had dit verhaaltje gemist, Gefeliciteerd!! Hij is af!
    Wat is deze SCHITTEREND en wat een prestatie! Petje af hoor!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een beetje erg late reactie, Saskia, maar ik vind je zo super super goed dat je al die hexjes aan elkaar gezet hebt en er zo'n prachtige quilt van hebt gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prestatie! Helemaal tot een goed einde gebracht op deze toch wel korte tijd. De top is prachtig geworden en een dikke proficiat waard!
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tjonge.... en dan ben ik trots op mijn eerste wankele schreden op het hexagonpad.... 13 stuks wel te verstaan!
    Super! Echt een doorzetter ben je!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Fantastisch! Je hebt het voor elkaar gekregen, alle petjes af! Hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh Saskia, wat een prestatie!!!! Ik vind hem geweldig en wat is hij groot en wat heb je dat toch eigenlijk snel gedaan!! Iets voor een tentoonstelling hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Echt prachtig!!Hoop hem eens in het echt te mogen zien, ben ook een beetje HEX verslaafd maar zo een grote gaat het echt niet worden!
    PROFICIAT met het behaalde aantal, is het een record??

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hij is wel heel erg mooi geworden hoor.
    Knap staaltje werk.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat is hij prachtig gewoden. Een hele prestatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik heb je vorderingen aan dit project met verbazing gevolgd, dat aantal bleef maar groeien. Echt een knappe prestatie! Dat doen weinigen jou na, en let op, ik zeg dus 'weinigen' want ik heb nog zo'n hex verslaafde gevonden. Je weet hoe dat gaat met blogs, klikken en doorklikken... Kijk dus eens op http://manuelasflowergarden.blogspot.be/ Jullie worden vast de beste vriendinnen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.