zaterdag 23 februari 2013

Brammetje

Kijk Brammetje nu toch eens. Een schoffie is het. Broek gescheurd, vlek op zijn trui en het lint op zijn hoedje laat ook al los. Wat moet er toch van zo'n jongen worden?


Het is de achterkant van Bram. De voorkant kunnen we niet zien. Ook kunnen we niet zien wat voor een jongen het is. Op school hebben we veel "Brammetjes". Je ziet aan het gezicht niet dat er wat aan de hand is. Soms verraadt het gedrag wel in welke richting je zou kunnen denken. ADHD, PDD-NOS, MCDD, en zo hebben we nog wel meer D-afkortingen en stempels. En zou je enkel alleen op het dikke dossier van de leerlingen afgaan, zou je soms denken dat deze Brammetjes kleine monsters zijn.

Niet geloven hoor! Wacht maar tot Bram zich omdraait en je met glimmende pretogen en een lach laat weten dat hij nu omhoog durft te klimmen en dat het na veel vallen, frustraties en opstaan wél lukt. Ik hou van de Brammetjes op mijn school. Kanjers zijn het.

8 opmerkingen:

  1. This is really lovely.

    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi blog heb je geschreven.
    Brammetjes hebben bij mij ook een speciaal plekje in mijn hart.

    Fijn weekend en groetjes,

    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In gedachten zie ik nu het hele brammetje. Leuk verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, het is toch te leuk, je verhaaltje.
    Ik moet nog even de boom vastmaken dan kan ik ook beginnen met Brammetje.
    veel plezier nog ermee!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brammetjes hebben soms een stempeltje, maar ook heel andere onverwachte kwaliteiten. Ieder mens/kind is uniek. Jammer dat we soms alleen maar het stempeltje zien en niet meer de mens erachter.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig zijn er brammetjes, anders had jij niet zo'n leuk verhaal te schrijven, ze houden ons bij de les!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik houd van het Brammetje in jouw boom! Heerlijk, zo'n verhaaltje er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat jij er zo over schrijft. Ik heb diverse Brammetjes in mijn omgeving en ik vind ze zonder uitzondering leuk. Ze komen regelmatig bij ons logeren, dan hebben wij en het Brammetje van de week een leuk weekend en kunnen hun ouders een beetje op adem komen. Want dat het leven met een Brammetje niet altijd gemakkelijk is, weet ik ook :).

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.