dinsdag 20 augustus 2013

Ik ga op reis en neem mee

Ik ga op reis en neem mee:
Een kaart met het adres van de resibestemming en reisinstructies over de vorm van de bagage.


(Ja, want ik moet nu eindelijk de hoes in elkaar gaan zetten)
Mmmm, daarvoor moest ik toch even naar de schatkamer van (lieve) zus. Want gladde voeringstof had ik nu juist net allemaal aan haar weggegeven.


Een label printen en op de lap naaien, want stel je voor dat de bagage weg zou raken!


En dan de binnenhoes in de buitenhoes frotten. Ik weet nu weer waarom ik geen fan ben van voeringstof. Het glibbert telkens tussen je handen vandaan! Een splitje en tunneltje en dan is de hoes bijna af.



Nu nog een koordje. Is een veter ook goed? De koordjes liggen namelijk...je raadt het al, allemaal in de schatkamer van zus en veters hebben we genoeg. Het is een tijdje mode geweest om schoenen te kopen met veters, deze direct eruit te halen om ze te vervangen voor de meest afschuwelijke felle kleuren. Het rijgen met een veiligheidsspeld roept trouwens ook herinneringen op aan andere tijden.


Maar dat mag ook, de Haggadah-quilt is een vertellingquilt en vertelt over een reis lang geleden. Een verhaal om te herinneren en door te vertellen aan de volgende generatie.
Gelukkig blijft hij niet lang weg. De muur is wel erg leeg zo.


Eind van de week breng ik de hoes met inhoud naar het verzamelpunt. Begin september is hij te bewonderen samen met nog 200 werkstukken in Alkmaar. Jullie komen toch ook kijken?

Dan nu nog even naar de Blokker voor een kortingskaart van de NS. Dat scheelt toch weer.





6 opmerkingen:

  1. Spannend, nu gaat het echt gebeuren. Hangt de quilt daar straks te pronken.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga eindelijk ook eens naar de show in Alkmaar. Dus ben heel benieuwt of ik hem/haar kan vinden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goede reis voor zowel jouw quilt als jouzelf gewenst. Leuk dat het nu echt zover is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Saskia,

    Leuke blog heb je, ik zal je binnenkort toevoegen aan de bloglijst van mijn blog, zodat ook anderen jou blog via de mijne kunnen vinden. Dank je voor je leuke reactie's. XXX, Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, zo helemaal herkenbaar hoe je bezig bent geweest. Ziet er keurig uit hoor. Ik kom zéker kijken, lekker dichtbij voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volg je nog niet zo lang, dus geen idee hoe die Haggadah quilt er uit ziet.
    Maar leuk dat hij in Alkmaar mag "hangen".
    Wel even wat werk die hoes en zo, maar hij moet natuurlijk wel heel en schoon aankomen en ook weer terug.
    Jammer genoeg kan ik niet komen kijken, is voor mij te ver weg.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.