woensdag 26 oktober 2016

Of ik nog een siggie wil ruilen

Een siggie uit Duitsland van Stephanie deze keer. Het is alweer een half jaar geleden dat ik bezig was met dit project, maar het blijft leuk en de quilt is nog niet af. Dus siggies zijn nog steeds welkom!


Ik was alleen vergeten dat de vorige rij er op zijn kop opzat. Een werkje dat ik in de hoek had gegooid, maar waar ik nu niet onderuit kom. Achteruit met vriend tornmesje dan maar.


Ik maak deze quilt met een quilt-as-you-go methode, waarbij de voorkant mooi vastgenaaid word en de achterkant met de hand dicht gezet wordt.


Van de siggies maak ik eerst kleine schilderijtjes. Het geeft weer een heel ander effect dan mijn eerste siggiequilt


Ook de gekregen maverick-blokken krijgen in deze quilt een plekje.


De lap groeit langzaam. Het zijn nog siggies van 2010, die een plekje krijgen in deze deken.


Gewoon op willekeurige volgorde, met allerlei civil war restlapjes ertussen. Ik ruil nog even door tot het een tweepersoonsquilt is. Die wikkelen het beste op de bank hier beneden of achterin de auto na een veel-te-koude-kleren-voor-op-de-achterbank-feestje.

6 opmerkingen:

  1. Leuk hoor jou Siggiequilt. Ik heb er ook nog een aantal,liggen. Zal eens kijken wat ik er mee kan gaan doen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig om dit met quilt as you go te doen. Het wordt een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om daar een quilt van te maken, daar heb je meer aan dan aan losse siggi's. Leuk om later naar al die lapjes en plaatjes te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je quilt ziet er erg mooi uit geweldig met al die kleurtjes.
    Succes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Saskia. Mooi effect met die afwisseling. Ik heb ook al heeeeeel lang geleden nog een siggy gekregen. Bij mij zijn ze ook nog steeds welkom, maar ik ben er niet zelf echt actief mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.