dinsdag 20 mei 2014

Hoekpunten

Voor de komende tijd zal het boek van An Moonen: De geschiedenis van de Nederlandse quilt weer vaak open liggen.
Met mijn neus dicht op het papier, bril op en bril af, speur ik naar de hexagonnen. Zijn het er nu wel of geen twee rijen? Oh ik hoop toch echt ooit het origineel te kunnen bewonderen!


Ik ben begonnen met het maken van de hoeken. Het roze rozet was gemakkelijk, daar hoefde ik niet veel over na te denken. Maar de donkere punten is een verhaal apart en is vraagt nog veel kijk- en telwerk.

Langzaam groeit dit mini-werkstukje van toch nog ruim 100 hexjes. De grote lap ligt geduldig te wachten in de kast. Best een zwaar geval nu. Hij weegt al meer dan 2.5 kilo!

12 opmerkingen:

  1. Mooi Saskia, wel een uitdaging om zonder patroon te werken. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een engelengeduld! Ik heb nog een halve 2-persoonsquilt van heksenblommen liggen, kan ik wel bij jou afleveren als je hiermee klaar bent....;)
    Ik vind je een ware doorzetter, en dat ook nog samen met je Jane blokjes!!!
    groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig werk.En hoe hou je dit vol,zoveel hexjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren weer. Hoe kleiner de lapjes, hoe meer stof er in gaat zitten door al die naadtoeslagen, maar 2,5 kilo had ik niet gedacht. Pfff.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor en nog veel succes met het berekenen, want hoe kom je uit in het midden....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Wat een klus!
    Heeft deze quilt niet ooit in het Museum in Leeuwarden gehangen, een paar jaar geleden, met een grote Nederlands historische Quiltexpositie?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig. Het is wel een mega prestatie die je levert.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig om zo naar een mooi eindresultaat te werken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi hoor!! en zo ver al :0) ik ben inmiddels heel benieuwd naar het eindresultaat...maar daar moeten we denk ik nog een paar hexjes op wachten ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gewicht joh, dat wordt wat als je hem zelf gaat doorpitten. En het is nog een hele studie zo met je neus op het boek. Ik vind het maar knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind dit wel zo knap van jou. Zoveel hexjes. En jij gaat gewoon verder.
    Petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.